وبمانی چیست؟

  • تالارارز
  • یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸
, ,

وبمانی (webmoney) یک سیستم پرداخت الکترونیکی در وب برای کسب و کارهای آنلاین می باشد که امکان انجام تراکنش را در مدت زمان بسیار کوتاه و بدون داشتن حساب بانکی یا کارت اعتباری فراهم می کند.

اگر شما خریدی در سیستم محیط وب داشتید که پذیرنده از سیستم وبمانی برای پرداخت هزینه استفاده می کند، شما به راحتی می توانید خرید خود را انجام دهید.

تراکنش های وبمانی سریع، امن و مطمئن و غیر قابل بازگشت هستند. در حال حاضر حدود ۶ میلیون نفر از این سیستم استفاده می کنند که شمار کاربران آن نیز رو به فزونی است.

آیا وبمانی امن است؟

یکی از مهم ترین ویژگی های این کیف پول، امنیت بالای آن است. در هنگام افتتاح حساب با استفاده از نسخه ی کلاسیک این کیف پول، یک فایل که حاوی یک کلید مخصوص برای کاربر می باشد تولید می شود. نرم افزار کیف پول تنها با استفاده از آن فایل می تواند باز شود و تنها راه ورود به کیف پول، آن فایل رمزنگاری شده است.

همچنین برای افزایش امنیت شما می توانید IPهایی را به سیستم معرفی کنید که تنها با استفاده از آن آی پی ها قادر به ورود به کیف پول باشید.

کیف پول با ارزهای مختلف

با استفاده از وبمانی شما می توانید چندین کیف پول با واحدهای مختلف مانند دلار، یورو، بیت کوین، روبل و … داشته باشید. البته داشتن برخی کیف پول ها مانند یورو دارای محدودیت هایی است. به عنوان مثال شما باید اثبات کنید که در حوزه ی کشورهای یورویی هستید.

اما متداول ترین کیف پول که دلار است برای ایرانیان قابل افتتاح است.

با وبمانی از چه جاهایی می توانم خرید کنم؟

حوزه ی فعالیت وبمانی در حال حاضر کشورهای بلوک شرق مانند اوکراین، روسیه، قزاقستان، تاجیکستان و … می باشد. در مقالات آینده سایت هایی را که می توان با استفاده از وبمانی با آن خرید داشته باشید تشریح خواهد شد.

همچنین بسیاری از کارگزاری های بازارهای بورس بین المللی که در ایران فعالیت دارند جهت سپرده گذاری از وبمانی استفاده می کنند.

در وبلاگ تالار ارز شما می توانید آخرین مقالات بازار ارزهای مالی و دیجیتال را مطالعه نمایید. توجه کنید که این مطالب صرفا جنبه ی اطلاع رسانی دارد.

4.9 7 رای
امتیاز مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی در
guest
2 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین پر رای ترین
بازخوردهای درجا
دیدن همه نظرات