قربانی نباشید! کلاهبرداری به سبک حساب اجاره ای

  • تالارارز
  • سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸
, ,

امروزه کلاهبرداران اینترنتی از روش های بسیار ماهرانه ای برای پولشویی و از بین بردن رد پول های دزدی خود استفاده میکنند. این افراد پس از دستیابی به اطلاعات کارت بانکی اشخاص، با طراحی روش هایی پول های دزدی (یا اصطلاحا پول های کثیف) خود را به دلار، ارز دیجیتال یا طلا یا هر کالای دیگری که قابل ردگیری نباشد تبدیل میکنند. در این مقاله با معرفی برخی از این روش ها از جمله حساب اجاره ای، سعی خواهیم داشت از چنین کلاهبرداری هایی پیشگیری شود.

حساب اجاره ای؟

در این روش شخص کلاهبردار، برای گم کردن رد پول های دزدی خود نیاز به هویت و کارت بانکی یک قربانی دارد! بنابراین بدون اینکه نامی از او در میان باشد، از طریق کارت بانکی قربانی خود، پول های دزدی خود را به دلار الکترونیک یا ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین که قابل ردگیری نیستند، تبدیل میکند. بر این اساس جناب دزد، یک حساب یا کارت بانکی را برای پیشبرد اهداف خود اصطلاحا اجاره کرده است.

در نهایت مطابق قوانین قضایی، این شما هستید که باید کلیه مبالغ دزدی شده از کارت های شاکیان را پس دهید، حساب هایتان مسدود و کلیه آن مبالغ به عنوان بدهکاری از اموالتان مصادره خواهد شد. مبالغی که اکنون به صورت دلار الکترونیک یا ارز دیجیتال، تماما در اختیار شخص کلاهبردار است.

پیشنهاد وسوسه انگیز!

برخلاف روش های معمول کلاه برداری، که در آن شخص کلاهبردار، وجهی را از شما دریافت میکند، در این روش شما در جایگاه قربانی هیچ وجهی پرداخت نمیکنید! و بلعکس، مبالغ بالایی به حسابتان واریز شده و مبالغ بالایی نیز به عنوان دستمزد یا حقوق دریافت میکنید، خوش خیال از اینکه این مبلغ، مزد معتمد بودن شما یا دستمزد خدماتتان است.

شعارهایی نظیر: “در خانه بدون هیچ زحمتی، ثروتمند شوید” – “درآمد روزانه بالا، بدون هیچ مهارتی” و غیره، در اینگونه آگهی ها بسیار معمول است.

اما این پول از کجا آمده؟

پولهای دزدی یا همان پول های کثیف، ابتدا از فعالیت هایی نظیر فیشینگ (ساخت صفحه جعلی درگاه پرداخت بانکی برای دریافت اطلاعات شماره کارت و رمز آن) و یا از فعالیت های کلاهبردارانه که طی آن خود شخص قربانی به هر دلیلی فریب خورده و مبلغی را به کلاه بردار پرداخت کرده است، حاصل شده اند.

و اکنون در مرحله بعدی، قربانی بعدی کارت بانکی اجاره ای یا هویت اجاره ای خواهد بود که برای شستن این پول های کثیف و از بین بردن رد آنها مورد کلاهبرداری قرار خواهد گرفت.

چند نمونه از انواع روش های فریب شما

این افراد عموما در کانالهای تلگرامی یا در اینستاگرام، با انتشار آگهی های استخدام عالی و فرصت های شغلی بسیار سودآور، اقدام به جذب نیرو میکنند، و شما به جز یک آی دی تلگرام که معمولا همان نیز با یک سیم کارت دزدی یا شماره مجازی خارجی درست شده، هیچ اطلاعات دیگری از آن ها ندارید.

بعنوان مثال در آگهی استخدام زیر میبینیم کلاهبردار، خود را بعنوان یک صراف معرفی میکند:

حساب اجاره ای، کلاهبرداری، پولشویی، بیت کوین، ارز دیجیتال

و یا در آگهی زیر کلاهبردار خود را صاحب یک فروشگاه اینترنتی اجناس خارجی معرفی میکند و برای توجیه کار خود سقف تخصیص دلار به هر شخص را عنوان میکند:

حساب اجاره ای، کلاهبرداری، پولشویی، بیت کوین، ارز دیجیتال

در روشی دیگر، شخص کلاهبردار ابتدا شما را به عنوان نیروی فروش پورسانتی شرکت خیالی خود استخدام میکند، که میتواند هر نوع زمینه کاری ای داشته باشد، اما رفته رفته و پس از جلب اعتمادتان، به شما پیشنهاد ارتقای شغلی و فعالیت به عنوان مسئول خرید شرکت را میدهد! که طی آن وجوهی را به حسابتان واریز کرده و از شما درخواست خرید دلار یا ارز دیجیتال با هویت خودتان را دارد.

و یا در این مثال، شخص کلاهبردار با عنوان کردن کسب درآمد از طریق بیت کوین سعی در جلب نظر قربانیان خود را دارد:

حساب اجاره ای، کلاهبرداری، پولشویی، بیت کوین، ارز دیجیتال
حساب اجاره ای، کلاهبرداری، پولشویی، بیت کوین، ارز دیجیتال
fa0292c4 9525 48ad a07b 329b638d3b4e

راهکار؟

راه حل پیشگیری از چنین موضوعی بسیار ساده است! کافیست “هرگز به هیچکس، اجازه انجام خرید از کارت بانکی یا حساب بانکی خود را ندهید

به هیچ وجه اطلاعات هویت خود، نظیر تصویر کارت ملی، سیم کارت و غیره را در اختیار شخصی نگزارید، کلاهبرداران به وسیله این اطلاعات اقدام به احراز هویت کردن حساب کاربری ای بنام شما در سایت های خرید ارز دیجیتال و دلار الکترونیک میکنند، و یا حالت بدتر، از خود شما به عنوان کارمندشان، در ازای دریافت دستمزدهای کلان، درخواست انجام این احراز هویت در سایت های مربوطه را خواهند داشت.

به دنبال تهیه دلار یا ارز دیجیتال با بهترین نرخ موجود و به صورت تمام اتوماتیک هستید؟ کلیک کنید تهیه دلار یا ارز دیجیتال

.

5 6 رای
امتیاز مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی در
guest
3 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین پر رای ترین
بازخوردهای درجا
دیدن همه نظرات