فریلنسر کیست و چطور امکان کسب درآمد وجود دارد؟

  • تالارارز
  • سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹
, ,

حتما بارها اسم فریلنسر یا آزادکار به گوشتان خورده است. دنیای فریلنسری بسیار جالب و هیجان انگیز است. فریلنسرها مدیر خودشان هستند و ساعت کاریشان هم در دست خودشان است. در این مقاله قصد داریم که فریلنسر را معرفی کنیم و شرح دهیم که چطور می شود فریلنسر شد و آن را به عنوان شغل پاره وقت و یا حتی شغل دائم انتخاب کرد.

فریلنسر کیست؟

فریلسنر یا آزاد کار شخصی است که خدمات تخصصی خود را به صورت پروژه ای و یا اختصاصی به صورت دورکاری به یک یا چند مشتری ارائه میدهد. فرد متخصص می تواند پروژه را در منزل انجام دهد و یا اینکه در حالی که یک لباس راحت بر تن کرده است، در کلبه ای در یک منطقه سرسبز و خوش آب و هوا که پنجره آن رو به شالیزار باز می شود بر روی یک میز چوبی در حال انجام پروژه باشد.

یک فریلسنر می تواند هر خدمتی را که در آن تخصص دارد ارائه دهد و یک شغل پاره وقت و یا دائم که رئیس آن، خودش می باشد ایجاد کند. به چنین شخصی که تخصص خود را از راه دور ارائه میدهد فریلنسر یا آزادکار می گویند که اخیرا به یک شغل محبوب و حرفه ای تبدیل شده است و افراد زیادی به خصوص دانشجویان به آن روی آورده اند.

فریلنسر
فریلنسرها به صورت دورکاری به انجام پروژه مشغول هستند.

چگونه می توان فریلنسر شد؟

برای اینکه یک فریلنسر شوید ابتدا باید یک مهارت برای ارائه داشته باشید. مهارت هایی مانند برنامه نویسی، گویندگی، ترجمه، طراحی گرافیک، تولید محتوا و … از جمله مهارت هایی هستند که میتوان از آن ها برای شروع فعالیت فریلنسری استفاده کرد. پس از مشخص شدن مهارت، میبایست یک راه ارتباطی برای معرفی مهارت و ارتباط با مشتریان مانند شبکه های اجتماعی، سایت های فریلنسری و موارد دیگر ایجاد کنید.

سایت های مختلفی در ارتباط با فعالیت های سایت های فریلنسری وجود دارند. پس از ثبت نام در این سایت ها به عنوان فریلنسر، یک پروفایل کاربری اختصاصی برای شما ایجاد می شود که در آن شما می توانید ضمن معرفی خود، نسبت به ارائه نمونه کارها اقدام کنید. این سایت ها فضایی را به وجود می آورد که کارفرمایان می توانند با مشاهده نمونه کارهای افراد مختلف و بررسی سوابق و معیارهای دیگر، کاری را برای انجام به شما بسپارند.

راه های دیگری نیز برای بالا بردن اعتبار کاری شما نیز وجود دارد که با استفاده از آن می توانید کارفرمایان بیشتری را جذب کنید. از جمله پرسنال برندینگ. شما می توانید وبسایت یا وبلاگ خود را داشته باشید و هر از گاهی نیز مقالات آموزشی تهیه کرده و منتشر کنید. در شبکه های مجازی حضور پررنگ داشته باشید و صاحب نظر باشید.

سایت های فریلنسری

در پایان چند سایت فریلسنری ایرانی و خارجی را به شما معرفی خواهیم کرد که می توانید با ثبت نام در آن، وارد دنیای فریلنسری شوید.

ایران:

خارجی:

4.9 15 رای
امتیاز مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی در
guest
3 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین پر رای ترین
بازخوردهای درجا
دیدن همه نظرات